Stres jest czynnikiem, który ma ogromny wpływ na zdrowie zarówno fizyczne jak i psychiczne pracowników. Stres stał się codziennością, która towarzyszy wielu pracownikom (zarówno biurowym, jak i wykonującym prace fizyczne) podczas realizowania obowiązków pracowniczych. Sprawdź, w jaki sposób walczyć ze stresem w pracy i czy warto wybrać się na szkolenie z zarządzania stresem w pracy.
Stres w pracy — jak sobie poradzić?
Według badań dr Selye optymalny poziom stresu jest niezbędny do działania organizmu w sposób efektywny i prawidłowy. Jednak zbyt wysoki poziom tego czynnika wpływa negatywnie na organizm. Przeważnie pierwszym objawem nadmiernej ilości stresu jest spadek motywacji oraz pojawienie się uczucia znużenia i apatii. Jeśli poczucie niepokoju trwa zbyt długo, mogą pojawić się trudności z koncentracją oraz przewlekły lęk i zmęczenie nie tylko psychiczne, ale również fizyczne. Wszystkie wymienione aspekty mają bezpośredni wpływ na zdrowie człowieka oraz jego samopoczucie.
Jak rozpoznać, czy poziom stresu jest w optymalnej ilości? Przede wszystkim wtedy, gdy stres motywuje Cię do działania i do osiągania lepszych wyników. Czujesz zdrową rywalizację pomiędzy pracownikami i po cichu pragniesz wykonać zadanie lepiej od innych? Taka relacja ze stresem jest zdrowa, dzięki niej dostajesz dodatkową motywację do wykonywania swoich obowiązków. Jeśli jednak czujesz, że w ostatnim czasie stajesz się bardziej nerwowy niż zwykle, a problemy związane z pracą przenosisz do domu, może oznaczać to, że poziom stresu jest zbyt wysoki. W takich sytuacjach dobrze jest przeanalizować sytuację, w której się znalazłeś. Jeśli stres w Twojej pracy Cię przerasta i czujesz, że zaczyna wpływać na Twoje życie prywatne, warto postawić na transparentną komunikację z przełożonym. Zweryfikuj, które konkretnie zadania wykonywane w pracy potęgują stres i sprawdź, czy wchodzą one w zakres Twoich obowiązków określonych w umowie. Zadbaj o to, aby mieć regularne przerwy w pracy, co jakiś czas bierz kilka głębokich wdechów. Pracuj najlepiej, jak potrafisz, ale zachowuj dystans i daj sobie przestrzeń na odpoczynek.
Zarządzanie stresem w pracy szkolenie — czy warto?
Jeśli czujesz, że stres, który spotyka Cię w pracy powoli zaczyna wymykać się spod kontroli i nie umiesz sobie z nim poradzić, warto rozważyć szkolenie zarządzania stresem w pracy. Kurs z tego zakresu pozwoli na efektywną redukcję poziomu stresu. W jaki sposób? Przede wszystkim dzięki prewencyjnym działaniom, które niwelują eskalację stresu do niebezpiecznych poziomów. Na szkoleniu dowiesz się, czym są stresory, w jaki sposób do nich nie dopuścić. Dla każdej osoby sposoby na radzenie sobie ze stresem mogą być inne. Dlatego indywidualny kurs pozwoli na dobranie metody, która będzie dla Ciebie najbardziej skuteczna i efektywna. W tego typu szkoleniach niezwykle ważna jest część praktyczna, dlatego koniecznie zwróć uwagę, czy ten etap występuje w planie kursu, który rozważasz. Tylko dzięki praktyce i wcieleniu w życiu wskazówek otrzymanych podczas szkolenia, skutecznie zredukujesz poziom stresu do optymalnej wartości.