Chcesz, aby Twoja firma pojawiła się wysoko w wynikach wyszukiwania Google Maps? W takim razie potrzebujesz wizytówki Google Moja Firma. W tym artykule podpowiemy Ci jak podejść do jej optymalizacji, aby stała się wsparciem dla strategii marketingowej Twojego biznesu.
Konto Google
Warunkiem, który musisz spełnić przed założeniem wizytówki w mapach Google, jest posiadanie konta Google. Gdy masz lub założysz konto Google, możesz rozpocząć tworzenie wizytówki GMF.
Nazwa firmy
Gdy zaczniesz wypełniać profil Google Moja Firma, zostaniesz poproszony o podanie kilku informacji na temat swojej firmy. Jedną z nich będzie nazwa. To bardzo ważne, aby była to prawidłowa nazwa firmy. Niektórzy już w tej części dodają słowa kluczowe, ale najlepiej z ich wykorzystaniem poczekać do opisu działalności.
Dane kontaktowe
Adres i numer telefonu mają kluczowe znaczenie dla Twoich klientów. Dlatego podaj aktualny numer i rzeczywisty adres, gdzie prowadzisz swoją działalność. Klienci, którzy korzystają z wizytówek, najczęściej robią to, aby uzyskać dane kontaktowe do Twojej firmy. Ponadto na adres, który podasz w wizytówce, zostanie przesłany kod weryfikacyjny, dzięki któremu odblokujesz swoją wizytówkę.
Dodatkowe informacje o firmie
Opis firmy – to dzięki niemu możesz przedstawić klientom profil swojej działalności i przyciągnąć ich uwagę. Z punktu widzenia optymalizacji dobrze jest w tym miejscu zadbać o dodanie do opisu fraz kluczowych istotnych dla Twojego biznesu.
Zdjęcia
Klienci nie tylko czytają wizytówkę, ale także lubią ją oglądać. Dlatego powinieneś zadbać o dodanie zdjęć, które sprawią, że będzie ona ciekawsza wizualnie. Co może znaleźć się na zdjęciach? Siedziba Twojej firmy, pracownicy podczas codziennych zajęć lub produkty, które masz w swojej ofercie.
Link do strony internetowej
Jeżeli chcesz, aby wizytówka była wstępem do dalszego poznawania Twojej firmy, umieść w niej adres do firmowej strony internetowej. W ten sposób zwiększysz ruch w swojej witrynie. Jeżeli nie masz strony www, możesz ją stworzyć przy pomocy kreatora udostępnianego przez Google.
Opinie klientów
Wizytówka Google to nie tylko zbiór podstawowych informacji o działalności. To także możliwość zapoznania się z opiniami klientów. Dla użytkowników poszukujących lokalnych usług bardzo często pozytywne opinie decydują o tym, czy skorzystają oni z danej oferty. Zadbaj o to, aby na Twoim profilu pojawiały się opinie.
Pozycjonowanie w mapach Google ma wiele korzyści. Przede wszystkim nie jest skomplikowane, a usługa GMF jest darmowa. Koszty, które musisz ewentualnie ponieść to te związane nakładem pracy specjalisty SEO, jeżeli zdecydujesz się powierzyć mu pozycjonowanie. Dzięki wizytówce poprawisz swoją widoczność i przyciągniesz uwagę klientów.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@laurenmancke